איך עושים השקה לספר?

מתחילים לכתוב. היום.

שמי נבו ואני מזמין אותך לסדנת כתיבה ללא עלות.

הסדנה הקרובה תתקיים
ביום שני הקרוב, בשעה 19:00 בערב:
להרשמה מהירה לוחצים כאן

השקה לספר, היא רגע השיא של כל תהליך הכתיבה, העריכה וההוצאה לאור. מדובר לא רק באירוע טכני, אלא באירוע רגשי, חברתי ושיווקי. השקה מוצלחת, יוצרת חשיפה, מעורבות, עניין תקשורתי ולעתים, גם מכירות ראשוניות בהיקף מרשים. לא חייבים להשקיע הון כדי לייצר השקה מרשימה, אבל בהחלט צריך לתכנן, לדייק ולפעול במקצועיות.

מהי מטרת ההשקה | ולמה לא לדלג עליה?

מטרת ההשקה היא ליצור בולטות. לאפשר את חשיפת הספר בפני קהל רחב בצורה ממוקדת, חגיגית ומסקרנת. זה הזמן לייצר תהודה ראשונית, דרך מפגש פיזי או דיגיטלי, שתגביר את האמון ביצירה ותגרום לאנשים לרצות להיות חלק ממנה. בנוסף, ההשקה היא גם רגע סמלי של סגירת מעגל עבור היוצרים. אחרי חודשים של עבודה, זוהי הזדמנות לחגוג, להודות, לשתף ולהתרגש יחד עם קוראים, משפחה, קולגות ואוהבי מילים.

החלטה | סוג ההשקה

ישנן שתי דרכים עיקריות לערוך השקה:

  • השקה פיזית: אירוע המתקיים במקום ממשי – גלריה, בית קפה, מרכז תרבות או חנות ספרים.
  • השקה דיגיטלית: אירוע המתבצע בזום, פייסבוק לייב, אינסטגרם או ערוצי יוטיוב.

הבחירה בין שתי הדרכים, תלויה בקהל היעד, בתקציב, בגישה הטכנולוגית וסוג הקשר אותו רוצים לייצר. ניתן גם לשלב: לקיים אירוע מצומצם מצולם, ולשדרו לקהל רחב אונליין.

בחירת תאריך ומיקום | לא רק טכנית אלא אסטרטגית

מומלץ לבחור תאריך שיאפשר לפחות חודש של התארגנות מראש. כדאי להימנע מסופי שבוע עמוסים, חגים או תקופות בחינות. מקום ההשקה צריך להתאים לאופי הספר: השקת ספר שירה תתאים לאווירה אינטימית, השקת רומן חברתי, תשתלב נהדר בגלריה או בית תרבות. במקרים רבים, ניתן לשתף פעולה עם חנויות ספרים, ספריות ציבוריות או קהילות כתיבה, המוכנות לארח אירועים מסוג זה, כחלק מפעילויותיהן. גם מתנ"סים, מרכזים קהילתיים או אפילו בתי קפה מוכנים לא פעם לשתף פעולה תמורת קרדיט או חשיפה.

בניית תוכן ההשקה | לא רק נאום מחבר

כדי שהאירוע יהיה חי ומרגש, חשוב לתכנן תוכן מגוון. ניתן לכלול:

  • דברי פתיחה של המנחה.
  • קריאה מתוך קטעים נבחרים.
  • שיחה עם עורך או דמות מלווה בתהליך.
  • שאלות מהקהל.
  • קטע מוזיקלי או מופע קצר המשלים את האווירה.

המטרה היא שמירה על קצב דינמי, לא להכביד, ולאפשר לאנשים להיות נוכחים רגשית. כל מרכיב צריך להיות קצר, ממוקד ומשמעותי. גם אם מדובר באירוע דיגיטלי, חשוב לשמור על זמן מדויק, איכות סאונד טובה ונראות מקצועית.

קידום ההשקה | הדרך למלא את המקום (או המסך)

הצלחת האירוע, תלויה רבות בפרסום המוקדם. מומלץ, להכין הזמנה מעוצבת ולהפיצה לפחות שבועיים מראש. יש לפרסם באירועים בפייסבוק, קבוצות רלוונטיות, רשימות תפוצה, סטטוסים אישיים, אינסטגרם, לוחות תרבות ואתרי ספרים .שיתוף קוראים, חברים, אנשי מקצוע או משפיענים בתהליך ההזמנה יוצר תחושת שותפות. כדאי גם לבקש אישור הגעה מראש, כך ניתן להיערך מראש למספר האנשים, ולתכנן לוגיסטיקה מדויקת יותר.

מכירת ספרים במהלך האירוע

ספרים עם הקדשה אישית, נמכרים הרבה יותר, ולכן רצוי לארגן פינה שקטה לחתימות וכתיבת הקדשות. באירוע דיגיטלי, כדאי לכלול לינק ברור לרכישת הספר בזמן אמת, ולהציע מחיר השקה חגיגי.

סיכום

השקה, איננה רק פתיחה, היא קרש קפיצה. תכנון מדויק, שילוב נכון בין תוכן לרגש, ושיווק חכם, יוצרים אירוע בלתי נשכח המביא את הספר לעולם בכבוד, ברגש ובתנופה שיווקית משמעותית. זוהי לא סתם מסיבה, אלא התחלה אמיתית למסעו של ספר.

אם ברצונך להתייעץ איתי, לשאול שאלות, או לשתף במסע הכתיבה שלך…
לפניך שלוש דרכים נפלאות:
1. אני מקיים סדנאות כתיבה ללא עלות, ובסוף כל סדנה מתקיים סשן שאלות ותשובות.
נרשמים ומצטרפים אליי חינם בלחיצה כאן.

2. מזמין אותך להירשם לאתגר חמישה ימי הכתיבה (100% מתנה כמובן) – בכל יום אתגר כתיבה חדש אצלך במייל.
3. אני גם מעביר תהליכי ליווי נפלאים עבור כותבים אמיצים. מדי חודש אני בוחר כותב/ת אחד, שיעברו תהליך ליווי אישי בן שלושה חודשים. לבדיקת התאמתך לתהליך הליווי לוחצים כאן.

נ.ב.
בונוס קטן: ניתן להירשם כאן לניוזלטר ולקבל תרגילי כתיבה וטיפים מדי שבוע.

בינתיים, מזמין אותך לצפות בפרק ה-100 החגיגי של הפודקאסט, עם אורח מיוחד:

תיבת ההפתעות לכותבים אמיצים:

תפריט נגישות

היי, כאן נבו. אני מזמין אותך חינם לסדנת הכתיבה שלי בשידור חי...

סדנה ללא עלות!
יום שני הקרוב, בשעה 19:00:

* הסדנה תתקיים בשידור חי דרך האינטרנט.
* הקישור האישי לשידור יישלח במייל מיד לאחר הרשמתך.