ספרים על כתיבה – ספרים מומלצים על כתיבת ספר

מתחילים לכתוב. היום.

שמי נבו ואני מזמין אותך לסדנת כתיבה ללא עלות.

הסדנה הקרובה תתקיים
ביום שלישי הקרוב, ה-14 למאי
בשעה 19:00 בערב.
להרשמה מהירה לוחצים כאן ✍️

תוכן עניינים

ספרים על כתיבה – כל כותב מצליח יודה שאחד המפתחות הגדולים ביותר להצלחתו הוא קריאת ספרים מרובה. עם זאת, יש דרך לעשות זאת אפילו יותר טוב, באמצעות קריאת ספרים על כתיבה, שהיא ללא ספק אחת השיטות הטובות ביותר לפתח את כישרונות הכתיבה של כל כותב בכל תחום. הכנתי לכם רשימת המלצות, שיעזרו לכם לקבל השראה מכותבים דגולים, ישראלים וזרים כאחד, ולרכוש טכניקות כתיבה חדשות ומוצלחות, בדרך לכתיבת ספר החלומות שלכם.

ספרים על כתיבה – "על הכתיבה" – סטיבן קינג

"על הכתיבה" נחשב לספר חובה עבור כל סופר, ללא קשר לז'אנר. ספר זה, שהוא גם ספר זיכרונות וגם ספר הוראות, פותח לקוראים צוהר למחשבותיו של אחד מהסופרים האהובים והמצליחים ביותר של דורנו. קינג מציע בו הדרכה מועילה בכל תחום של כתיבה, החל מדקדוק ועד תהליך הכתיבה עצמו, תוך שהוא משתף את הקוראים במסע האישי שלו.

"יסודות הסגנון" – וויליאם סטראנק

הספר "יסודות הסגנון", שפורסם לראשונה ב-1918, הוא מדריך כתיבה מוצלח לכתיבה יוצרת יעילה. הוא מכסה תחומים רבים ומגוונים, החל מדקדוק ועד למונחים שמשתמשים בהם יותר מדי בספרות. זהו ספר נהדר גם עבור כותבים חדשים, שימצאו את הטקסט ברור, תמציתי ופשוט להבנה. כך, הוא מהווה אפשרות נהדרת עבור סופרים, שמעוניינים במדריך כתיבה ענייני ברמה גבוהה. 

"מתחילים סיפור" – עמוס עוז 

ספר אהוב זה של עמוס עוז, אחד הסופרים הישראלים המוצלחים ביותר בכל הזמנים, צולל לעומק אל אחד החלקים המורכבים ביותר בכל ספר: ההתחלה. בכתיבתו, עוז עורך סקירה מקיפה של שיטות כתיבת תחילת הספר של כמה מהסופרים המצליחים בעולם. זהו ספר נהדר עבור כותבים אשר מתקשים בשלבים הראשונים של כתיבתם.

"להגשים את חלום הכתיבה" – יובל אברמוביץ' 

ספר מוצלח במיוחד עבור כותבים מתחילים, או כל אחד אשר חולם לכתוב ספר בעצמו. בכתיבתו, אברמוביץ' מפרק ומפשט את כל שלבי כתיבת הספר, על מנת לשבור סטיגמות ולהוריד חסמים עבור כל מי שחולם להיות סופר. בכתיבתו הקלילה והנעימה, הוא מציג בבהירות רבה כי כל מה שדרוש לכותב הוא תשוקה, יכולת התמדה ורעיון בסיסי של סיפור. 

"נכתב בטעות" – עדי איצקוביץ'

ספר יצירתי במיוחד, אשר מסודר בתור אוסף טעויות כתיבה שונות, מתוך מטרה להראות לכותבים כיצד לזהות טעויות כתיבה נפוצות ולהימנע מהן. זהו ספר נפלא עבור כותבים מתחילים או מנוסים, אשר מעוניינים לקחת את הכתיבה שלהם כמה צעדים קדימה, ולהימנע מטעויות הכתיבה שכותבים רבים נוהגים לבצע.

ספרים על כתיבה

"ראיתי והנה" – יונדב קפלון

ספר שמיועד בעיקר עבור כותבים אשר נוהגים להתנסות בתרגילי כתיבה, בתור כלי לשיפור היצירתיות ויכולות הכתיבה שלהם. כאן, תמצאו שמונים וארבעה תרגילי כתיבה יוצרת שונים, חלקם בהשראת חגים, מועדים ופרשות השבוע, אשר יפתחו אתכם לכיוונים שונים ויעזרו לכם לשפר את הכתיבה שלכם באופן משמעותי.

אם ברצונך להתייעץ איתי, לשאול שאלות, או לשתף במסע הכתיבה שלך…
לפניך שלוש דרכים נפלאות:
1. אני מקיים סדנאות כתיבה ללא עלות, ובסוף כל סדנה מתקיים סשן שאלות ותשובות.
נרשמים ומצטרפים אליי חינם בלחיצה כאן.

2. מזמין אותך להירשם לאתגר חמישה ימי הכתיבה (100% מתנה כמובן) – בכל יום אתגר כתיבה חדש אצלך במייל.
3. אני גם מעביר תהליכי ליווי נפלאים עבור כותבים אמיצים. מדי חודש אני בוחר כותב/ת אחד, שיעברו תהליך ליווי אישי בן שלושה חודשים. לבדיקת התאמתך לתהליך הליווי לוחצים כאן.

נ.ב.
בונוס קטן: ניתן להירשם כאן לניוזלטר ולקבל תרגילי כתיבה וטיפים מדי שבוע.

בינתיים, מזמין אותך לצפות בהדרכת הכתיבה המצולמת: מהו חוק ה-70/30 בכתיבה יוצרת?

תיבת ההפתעות לכותבים אמיצים:
ימים
שעות
דקות
שניות

היי, כאן נבו. אני מזמין אותך חינם לסדנת הכתיבה שלי בשידור חי...

סדנה ללא עלות!
יום שלישי, ה-14 למאי
בשעה 19:00:

* הסדנה תתקיים בשידור חי דרך האינטרנט.
* הקישור האישי לשידור יישלח במייל מיד לאחר הרשמתך.