כתיבת סיפורים קצרים

מתחילים לכתוב. היום.

שמי נבו ואני מזמין אותך לסדנת כתיבה ללא עלות.

הסדנה הקרובה תתקיים
ביום חמישי, ה-25 לאפריל
בשעה 19:00 בערב.
להרשמה מהירה לוחצים כאן ✍️

תוכן עניינים

בשונה מכתיבת סיפורים עם עלילה מתמשכת, תהליך כתיבת סיפורים קצרים צריך להכיל את כל האלמנטים אשר בונים סיפור, בכמות מילים מצומצמת. הדבר עלול להיות מאתגר לפעמים, הרי איך ניתן להכניס סיפור שלם לתוך כמה פסקאות?
בדיוק לשם כך, הכנתי עבורכם ארבעה דגשים חשובים בתהליך כתיבת סיפורים קצרים:

תמצות, תמצות, תמצות

כאשר ניגשים אל כתיבת סיפורים קצרים, העלילה מתפתחת באופן די מהיר. לכן, על מנת סיפור שלם, חשוב מאוד ללמוד לתמצת כמה שיותר. סיפור קצר יכול להימשך חצי עמוד, שני עמודים וגם עשרה עמודים.
על מנת לכתוב סיפור נכון, מההתחלה ועד הסוף, מבלי לדלג על תוכן ומידע הכרחיים בסיפור, חשוב כבר בשלב ההתחלתי לגעת בנושאים שחשוב לכם להעביר לקוראים במהלך העלילה.

תכנון נכון

תכנון נכון הוא אחד הכלים שעשויים לעזור לכם בכתיבת סיפורים קצרים. אבל איך תדעו לתכנן בצורה מדויקת? רגע לפני שנצלול לכתיבה, קחו לכם דף ועט וכתבו את העלילה בקצרה, ממש בראשי פרקים. סמנו לכם נקודות עיקריות בעלילה, כמו: שמות הדמויות, זמן ומיקום הסיפור, מהו הקונפליקט הראשי שהדמויות פוגשות, ועוד).
ברגע שתדעו מה תרצו לכתוב בצורה מדויקת יותר, כך יהיה פשוט עבורכם להעביר את הסיפור בצורה הטובה והתמציתית ביותר עבור הקורא.

בנוסף, גם בתהליכי הליווי שלי אנחנו נבין איך לתכנן בצורה נכונה את הסיפורים הקצרים שלך.

התחלה, אמצע וסוף

כמו בכל כתיבת סיפור מעניין בעל קו עלילה רציף, חייבים להיות התחלה, אמצע וסוף. בשלב זה, עלינו לגבש את עלילת הסיפור באמצעות שלושה חלקים עיקריים:

התחלה:
תחילה, תתכננו מהם האלמנטים שפותחים את הסיפור שלכם – תיאורים, דמויות, דיאלוגים. מהי התחושה שתרצו להעביר לקורא בתחילת הסיפור? זכרו, בגלל שמדובר בסיפור קצר, חשוב להדק את קו העלילה ולהיות מדויקים ומתומצתים. זה שם המשחק.

אמצע:
אמצע הסיפור הוא הגשר בין ההתחלה לסוף. לרוב, באמצע הסיפור, העלילה תגיע לקונפליקט מעניין: דמות אחת או כמה דמויות מקבלות החלטה או עוברות שינוי, וכתוצאה מכך העלילה משנה צורה ומתפתחת לכיוונים בלתי צפויים. זה יהיה המקום המדויק לכתיבת הקונפליקט בסיפור הקצר שלכם.

הסוף:
בסיום הסיפור, העלילה מגיעה לנקודה בטוחה. מישור מסוים. לרוב, לאחר השינוי או הקונפליקט שבו נגעתם בשלב מוקדם יותר בסיפור, הדמויות יגיעו לתובנה או הבנה חדשה. במיוחד לאחר שהדמויות קיבלו כמה החלטות חשובות, לאורך הסיפור.
בשלב סיום הסיפור, עליכם להבין עם עצמכם – מהי ההחלטה, ההבנה החדשה, או התובנה אליה הגיעה הדמות הראשית או הדמויות הראשיות שלכם?

מגזין הכתיבה של נבו רוזי

כתיבת סיפורים קצרים באמצעות דמויות מדויקות

בתהליך כתיבת סיפורים קצרים, הסיפור נבנה סביב גיבור, גיבורה או כמה גיבורים, אשר מובילים את קו העלילה. בחירת דמויות נכונה ומעניינת, תורמת לאופי הסיפור ודרכן נבנה קו העלילה.
כשאתם ניגשים אל כתיבת סיפורים קצרים, הדמויות עוברות תהליך שלם בזמן קצר. גם כאן, חשוב להבין ולתכנן מראש מהו התהליך שהדמויות עתידות לעבור. ואפילו שאלה חשובה יותר – מהו המסר שאותו אתם בוחרים להעביר באמצעותן?

לסיכום, בתור כותבים אנחנו יוצרים מציאות המגיעה מתוך הדמיון שלנו. המטרה החשובה ביותר שלנו, היא להעביר את הקוראים שלנו דרך עולם שלם הנכתב במילים. אין מסע נפלא מכך.
כתיבת סיפורים קצרים היא דרך מדהימה לכתוב סיפור שלם בדרך ממוקדת ומכוונת מטרה. אך זכרו, גם כאן יהיו אתגרים לא צפויים. גם במסע הכתיבה הזה, ההתמדה היא המפתח, ורק בעזרתה תוכלו לקפוץ לעומק הכתיבה ולכתיבת יצירה משמעותית.

אם ברצונך להתייעץ איתי, לשאול שאלות, או לשתף במסע הכתיבה שלך…
לפניך שלוש דרכים נפלאות:
1. אני מקיים סדנאות כתיבה ללא עלות, ובסוף כל סדנה מתקיים סשן שאלות ותשובות.
נרשמים ומצטרפים אליי חינם בלחיצה כאן.

2. מזמין אותך להירשם לאתגר חמישה ימי הכתיבה (100% מתנה כמובן) – בכל יום אתגר כתיבה חדש אצלך במייל.
3. אני גם מעביר תהליכי ליווי נפלאים עבור כותבים אמיצים. מדי חודש אני בוחר כותב/ת אחד, שיעברו תהליך ליווי אישי בן שלושה חודשים. לבדיקת התאמתך לתהליך הליווי לוחצים כאן.

נ.ב.
בונוס קטן: ניתן להירשם כאן לניוזלטר ולקבל תרגילי כתיבה וטיפים מדי שבוע.

בינתיים, מזמין אותך לצפות בהדרכת הכתיבה המצולמת: מהו חוק ה-70/30 בכתיבה יוצרת?

תיבת ההפתעות לכותבים אמיצים:
ימים
שעות
דקות
שניות

היי, כאן נבו. אני מזמין אותך חינם לסדנת הכתיבה שלי בשידור חי...

סדנה ללא עלות!
יום חמישי, ה-25 לאפריל
בשעה 19:00:

* הסדנה תתקיים בשידור חי דרך האינטרנט.
* הקישור האישי לשידור יישלח במייל מיד לאחר הרשמתך.