כתיבת תסריט, היא עמוד השדרה של תעשיית הבידור, ומעצבת עלילות המרתקות את הקהל. כותבים בתחילת דרכם, מחפשים כיצד לשפר את מיומנויותיהם. קורס לכתיבת תסריט, מספק את הפלטפורמה המושלמת לכך. החל ממסגרות כיתתיות מסורתיות ועד לתוכניות מקוונות חדשניות, קורסים וסדנאות אלה, פונים לסטודנטים הלהוטים לנצל את הפוטנציאל הגלום בהם. בעולם המונע על ידי סיפורים משכנעים, כתיבת תסריט, הפכה למיומנות נחשקת. הבנת הניואנסים של יצירת עלילות מרתקות, קריטית. קורסי תסריטאות, מציעים את ההדרכה הדרושה לכם כדי לנווט באמנות מורכבת זו.
במאמר, מגוון קורסים וסדנאות לתסריטאות ב-2026 ברחבי הארץ:
בית אריאלה | פיתוח תסריט לסרט קצר | סדנה למתקדמים | תל אביב
מנחת הסדנה: בת-אל מוסרי, יוצרת, תסריטאית ושחקנית זוכת פרס אופיר
מספר מפגשים: 10 | פרונטלי
מה בסדנה: סדנה מעשית לכתיבת תסריט לסרט קצר. במהלך הסדנה המשתתפים יתנסו בשכתובים אינטנסיביים, תרגילים ספציפיים וחקירת נפש הגיבורים. בעבודה משותפת ובליווי צמוד המשתתפים יצאו עם תסריט לסרט קצר. בין הנושאים שיילמדו: לוגליין / פרמיס, תקציר, סינופסיס, מהו רצון הגיבור, קונפליקט או מעצור, תמה, איך בונים תיק הפקה, סיכום.
תסריטים | בית הספר לתסריטאות של מירב שקד | תל אביב
בהנחיית: מירב שקד, יוצרת, תסריטאית, מנחת סדנאות לתסריטאות, עורכת תסריט ומרצה ישראלית.
מספר מפגשים: 9
מה בקורס: תרגול טכניקות ותחבולות תסריטאיות, משוב אישי וקבוע, הסיפור שלכם, ללמוד מהטובים: צפייה בסצנות מעולות וקריאת תסריטים יוצאי דופן, קבוצה קטנה ואיכותית, הכוונה מקצועית.
בית הספר של נוצה וקסת | תסריטאות | נור פיבק | אונליין
בהנחיית: נור פיבק, תסריטאית ועורכת תסריט, שחקנית, בימאית ויוצרת.
מספר מפגשים: 8
מה בסדנה: מהו מבנה התסריט כולו, וסצנה בפרט, האלמנטים ההכרחיים לעלילה וסיפור לפיתוח דמות, כתיבת סינופסיס, תרגילי כתיבה וניתוח של סרטים מוכרים.
סם שפיגל – בית הספר לקולנוע וטלוויזיה | לימודי תסריטאות | ירושלים
מיועד לחובבים ובוגרי סדנאות כתיבה יוצרת הרוצים להתקדם לכתיבת תסריט.
בהנחיית צביקה קרנצר, ראש מסלול תסריטאות בבית הספר.
יסודות כתיבת תסריט לקולנוע או לטלוויזיה.
מה בקורס: מאפייני התסריט, מה בין כתיבה ספרותית לתסריט, תהליך כתיבת התסריט, מהם לוגליין, סינופסיס, חשיבותו של הפיצ'ינג, אקספוזיציה, עיצוב דמויות, כתיבה קומית וכיצד לסיים את הסיפור.
בית ספר חשיפה | האוניברסיטה הפתוחה | תסריטאות | תל אביב
מרכז מקצועי: צביקה קרנצר | מספר מפגשים: 14
סדנה שמטרתה הקניית כלים בסיסיים לכתיבת תסריט עלילתי קצר באורך עשר דקות, כולל סצנת פתיחה וסצנת קונפליקט, הלימודים מתקיימים בתל אביב או באינטרנט.
מה בקורס: הגדרת תסריט, כותרת סצנה, תיאור נרטיבי, דיאלוג, מבנה התסריט הקלאסי, הקונפליקט, ז'אנרים, ביוגרפיה של דמות פיקטיבית.
בית הספר לכתיבה של ליתם | כתיבה פרטית יוצרת מציאות | אונליין
ענת אומנסקי – מייסדת את ההוצאה לאור ליתם. סופרת, מנחת סדנאות, עורכת תוכן, מאמנת אישית, מעצבת גרפית.
הסדנה מתאימה למטפלים, מאמנים, אנשי חינוך וגם אנשים פרטיים, אשר מעוניינים להרחיב את סל הכלים שלהם, ולהשתמש בכתיבה ככלי טיפולי.
מה בסדנה: כיצד כתיבה מעצימה? איך כתיבה גורמת לשינוי? איך כתיבה מרפאה את הנפש? וכיצד כתיבה יכולה לחזק אתכם?
בית הספר לפורמטים | תסריטאות לטלוויזיה | תל אביב
בכל שנה מופקות בארץ וברחבי העולם סדרות מעולות הנותנות השראה לכותבים ותסריטאים באשר הם. הסדרות אלה המופקות בישראל לא נופלות בדבר, מן הסדרות הטובות ביותר בעולם והפכו לשם דבר בעולם כולו.
בטיפול, חטופים, רמזור, עספור, פאודה, להיות איתה, הן חלק קטן מן הסדרות שהפכו ללהיטים ומייצגות את ישראל ברחבי העולם.
מה בקורס: יצירת סינופסיס, כתיבת פרפמיס, כתיבת טריטמנט, כתיבה יוצרת והשראתית, כתיבה לתוכניות טלוויזיה, סרט קצר, תחום התסריטאות בישראל.
מכללת תל חי | קורס תסריטאות | יפעת גלילי | קריית שמונה
בהנחיית: יפעת גלילי, תסריטאית, ומנחת סדנאות כתיבה ישראלית.
לימודי התסריטאות הם חלק אינטגרלי מתוכנית המחלקה לקולנוע וטלוויזיה. המסלול נפרש על פני חמישה סמסטרים.
מה בקורס: שלבי הכתיבה, טכניקות בכתיבה, יסודות כתיבה דרמטית וקומית, כתיבת סצנה, דמויות, קונפליקט ועוד.
סדנת התסריטאות של דניאלה דורון | כתיבת תסריט | אונליין
בהנחיית: דניאלה דורון, יוצרת טלוויזיה, תסריטאית, מורה לכתיבה, מגישה עיתונאית ישראלית, ומנחת סדנאות תסריטאות.
מה בסדנה: איך כותבים סרט קצר, מהו מבנה התסריט כולו, וסצנה בפרט, האלמנטים ההכרחיים לעלילה וסיפור לפיתוח דמות, כתיבת סינופסיס, פרמיס, טריטמנט, תרגילי כתיבה וניתוח של סרטים מוכרים.
סיכום
מה נחשב לתסריט טוב? ומה גורם לסרט או לסדרת טלוויזיה להתפוצץ על המסך ולהצליח בטירוף? האם מדובר ביכולתו ובכישוריו של התסריטאי לכתוב סצנות פתיחה מופלאות, ולכתוב גיבורים בלתי נשכחים ומולם, להציב אנטגוניסט, המצליח למרבה הפלא, לעורר בנו רגשות, גם אם מעורבים. כל אלה מצויים בתסריט טוב, אך האם מספיקה עלילה דרמטית בלבד, או שגם תסריט בו העלילה סטטית שעומדת במקומה ללא תפניות, יכולים להפוך לרב-מכר?