מהי כתיבה חופשית?

מתחילים לכתוב. היום.

שמי נבו ואני מזמין אותך לסדנת כתיבה ללא עלות.

הסדנה הקרובה תתקיים
ביום רביעי הקרוב, ה-8 למאי
בשעה 19:00 בערב.
להרשמה מהירה לוחצים כאן ✍️

תוכן עניינים

בתור כותבים, העולם סביבכם הוא הכלי העוצמתי ביותר ליצירה, אתם אלה שאורגים את רשת המילים המובילה לכוונה הפנימית והעמוקה שבכתיבה.

הכתיבה היא החופש להביע את עולמכם הפנימי המפציר לצאת החוצה. עם זאת, גם בכתיבה קיימים חוקים ומגבלות, בין אלה שאתם יוצרים לעצמכם ובין אם מדובר בטכניקות הכתיבה.

אני מאמין שהכתיבה יוצרת חוקים משל עצמה. כתיבה חופשית היא דרך מופלאה ליצור, כאשר אתם אלה שאוחזים במושכות ויוצרים את הנתיב והחוקים האישיים שלכם. בד בבד, דרך שימוש באמצעים האמנותיים.

מגזין הכתיבה של נבו רוזי

אז מהי בעצם כתיבה חופשית ואיך יוצרים דרכה? במיוחד לשם כך, הכנתי עבורכם כמה המלצות והכוונות לכתיבה חופשית!

ורגע לפני שנקפוץ לתוך המאמר חשוב לי להזכיר שאני מלווה כותבים וכותבות אמיצים בתהליך ליווי כתיבה מדהים.

מהי בעצם כתיבה חופשית?

רגע לפני שניגשים לכתיבה חופשית, חשוב להבין מהי בכלל.

כתיבה חופשית היא סגנון כתיבה המבטא את עולמו הפנימי של הכותב: מחשבותיו, רגשותיו ואפילו שפת הכתיבה הייחודית לו, בדגש על עקרונות הכתיבה המושרשים בו.

כתיבה חופשית יכולה להתבטא בכמה דרכים. לדוגמא, כתיבת יומן אישי או כתיבה אינטואיטיבית.
עולם הכתיבה רחב ומלא בסגנונות כאלה ואחרים. בדיוק כפי שכל אדם הוא נפש בזכות עצמו, כך הכתיבה היא ייחודית כשלעצמה.

כתיבה חופשית היא החופש שלכם לכתוב ולהביע את עצמכם בדרך אינדיבידואלית בדגש על הרגשות שלכם ומחשבותיכם. צללו לתוך עולמכם הפנימי, כתבו את אשר מניע אתכם בסגנון הייחודי לכם, בכל דרך העולה על רוחכם.

כפי שאני נוהג ללמד ולהגיד פעמים רבות, אל תחששו לפרוץ את גבולותיכם האישיים, ליצור את עולמכם האישי ולשתף אותו לעולם בחוץ.

פעמים רבות, מסע הכתיבה הצטייר בעינינו כמשימה לא פשוטה, הרי איך אפשר לחשוף את עולמי הפנימי בצורה כה אינטימית וחשופה? בתור כותבים, עליכם להבין שכתיבה נובעת מהרגשות, מניסיון החיים שלכם, מהמקומות החזקים שבכם ועם זאת, גם מהמקומות החלשים ואף חסרי הביטחון.

כשאתם בוחרים להתמקד בסגנון כתיבה, לא משנה מה הוא מביא איתו, עומדת בפניכם האפשרות לחשיפה. זה גם הדבר שהופך את הכתיבה לקסומה, מראה ישירה אל נפש האדם, אל קשת רגשותיו. יצירה שלמה ופועמת. סיפורים מרתקים. חוויות חיים.

ללא הסיפורים של אנשים שהחליטו לשתף את עולמם, לחשוף את רגשותיהם, הרגעים היפים ואף האסונות בחייהם, ההיסטוריה לא הייתה נכתבת. לכן, הבחירה בידכם. מה לחשוף, איך וכמה. ככל שתעניקו לעצמכם את האפשרות לחשוף את עצמכם ברמה העמוקה והחשופה ביותר, כך הכתיבה שלכם תהיה יותר אותנטית.

איך כתיבה חופשית תורמת לי?

בעולם בו כותבים רוצים להביע את עצמם, לספר את סיפורם, לתת לכל מה שמניע אותם להישפך החוצה במגוון רחב של צבעים וגוונים, כתיבה חופשית היא דרך מיוחדת לעשות זאת. קיימים בה כל האמצעים ליצירה ששייכת אך ורק לכם.

במציאות שבה אתם חיים, התנועה היא בלתי פוסקת וקיימים הרבה גירויים. לפעמים, עולם שנע במהירות אדירה, עלול ליצור אצל כותבים כמות לחץ וחרדה. לא משנה מי אתם או מהן נסיבות חייכם, מאיפה באתם ומהי כתיבה עבורכם. לכן, מומלץ לקחת את הכתיבה בתור מקום שבו תוכלו להביע ולרפא את עצמכם.

בין אם היא תרפיה עבורכם, כלי להשמיע את קולכם, כלי להנאה, פריקה או שלל סיבות אחרות. כתיבה חופשית היא כלי יצירה, כלי לשיתוף ודרך להביע את עולמכם הפנימי והחיצוני.

לסיכום

כתיבה יוצרת היא עולם שלם, פנימי, חיצוני, אינדיבידואלי. קחו את הכלי המדהים הזה, את הכישרון ואת היצירה שבכם, ותנו לה לפרוץ מכם החוצה.

כתיבה חופשית היא כל מה שתחליטו שהיא תהיה. היא יכולה להיות כל נושא שתחליטו. כל רעיון שעולה בכם, כל מחשבה ומכלול של ההוויה שלכם.

הרשו לעצמכם ליצור, היו סקרנים, כתבו כל עוד נפשכם בכם, התפתחו ותמיד שאפו להיות הכי מחוברים לעצמכם בחוויית הכתיבה. זיכרו, העולם בידיכם והמילים הן היצירה שלכם.

אם ברצונך להתייעץ איתי, לשאול שאלות, או לשתף במסע הכתיבה שלך…
לפניך שלוש דרכים נפלאות:
1. אני מקיים סדנאות כתיבה ללא עלות, ובסוף כל סדנה מתקיים סשן שאלות ותשובות.
נרשמים ומצטרפים אליי חינם בלחיצה כאן.

2. מזמין אותך להירשם לאתגר חמישה ימי הכתיבה (100% מתנה כמובן) – בכל יום אתגר כתיבה חדש אצלך במייל.
3. אני גם מעביר תהליכי ליווי נפלאים עבור כותבים אמיצים. מדי חודש אני בוחר כותב/ת אחד, שיעברו תהליך ליווי אישי בן שלושה חודשים. לבדיקת התאמתך לתהליך הליווי לוחצים כאן.

נ.ב.
בונוס קטן: ניתן להירשם כאן לניוזלטר ולקבל תרגילי כתיבה וטיפים מדי שבוע.

בינתיים, מזמין אותך לצפות בהדרכת הכתיבה המצולמת: מהו חוק ה-70/30 בכתיבה יוצרת?

תיבת ההפתעות לכותבים אמיצים:
ימים
שעות
דקות
שניות

היי, כאן נבו. אני מזמין אותך חינם לסדנת הכתיבה שלי בשידור חי...

סדנה ללא עלות!
יום רביעי, ה-8 למאי
בשעה 19:00:

* הסדנה תתקיים בשידור חי דרך האינטרנט.
* הקישור האישי לשידור יישלח במייל מיד לאחר הרשמתך.