אז איך יוצרים קהילת קוראים לספר שלי?
קְהִילָּה: קבוצת אנשים החולקת אזור גאוגרפי, ערכים או מנהגים. זו ההגדרה על פי המילון העברי.
ואילו במילון שלנו ככותבים ויוצרים, המילה קהילת משמעה הזדמנות. במאמרים הקודמים שנכתבו בבלוג, דיברנו על כך שאנחנו חיים בעידן הזהב של הרשתות החברתיות ומעולם לא היה פשוט יותר להשיג תשומת לב.
הרעיון לספר ולטקסטים פורצי דרך או ליצירה חדשה קיים בראשנו כבר תקופה ארוכה וממושכת, אך אנחנו כבר מבינים בשלב זה שרעיון בפני עצמו שווה שקל. ורעיונות ללא תוכנית – עלולים להישאר במגירה למשך תקופה ארוכה למדי – זו אחת הסיבות שהתחלתי ללוות כותבים ויוצרים בתהליך כתיבת הספר, כל הדרך להגשמה.
השאלה החשובה היא – מה אנחנו מתכוונים לעשות לגבי הרעיון?
כעת עלינו להתחיל להפיץ את הבשורה שלנו לאנשים הנכונים, להתחיל לייצר ציפייה סביב המילים שלנו וסביב הרעיון כבר בשלבי ההתחלה ועד שלב היציאה לאור, לבנות סביבו משפחה של אינדיבידואלים בעלי תחומי עניין מקבילים, סט ערכים דומה וקווי דמיון ברורים.
כולנו חולמים שהיצירה והטקסטים שלנו יגיעו לאלפי עיניים ולכן עלינו להתייחס לקהילת הקוראים בתור מעלית בדרך להגשמה עצמית שלנו.
רק בעזרת קהילת קוראים לספר שלי, נצליח להפיץ את הבשורה שלנו באופן שיעצים את שליחותנו בעולם.
אנחנו חייבים להתייחס לקהילת הקוראים שלנו כמפיצי הבשורה. שגרירי הרעיון. ולהתנהג אליהם בכבוד הראוי להם, מתוך היותם שגרירים. אנחנו נעשה זאת באמצעות מתן ערך. והרבה.
אנחנו נשתף אותם באופן עקבי ברעיונות שלנו ונעניק להם השראה עצומה, שעשויה לתת להם כלים גם לחיים שלהם.
במידה ולא נעשה זאת, ובכל פרסום עתידי שנפרסם ברשתות החברתיות, נבקש מהם שירכשו את הספר שלנו, אנחנו נאבד את תשומת לבם במהרה.
המלצת הזהב שלי:
היתרון הגדול ביותר בקהילת קוראים לספר שלי, הוא שקהילת הקוראים כאן בשביל להישאר. עלינו לעבוד קשה על מנת להבטיח שלא מדובר בפעולות זמניות ותקופתיות, וככל שנשקיע יותר אנרגיה וזמן בתוכן שאנחנו מייצרים ובמתן השראה עבור הקהילה – הקוראים שלנו ימשיכו לצעוד אתנו הלאה גם לספרים הבאים ולרעיונות העתידיים שנוציא לאור.
ועכשיו הכדור בידיים של כל אחד ואחת מכם.