לפרטים נוספים

Office@nevorozi.co.il

משרדינו

החרושת 18, רמת השרון

שיווק ספר

מזל טוב! סיימתם לכתוב את ספרכם, ובשעה טובה הוא ירד לדפוס. ברכות, עכשיו הגיע זמן האמת – ועליכם להתחיל לשווק את הספר ולהפיץ את הבשורה לעולם. כלי שיווק הספר הרלוונטי ביותר עבורכם הוא… כפי שחשבתם – אתם! אנחנו מאמינים שהדרך הנכונה ביותר להפיץ את קולכם בשנת 2021 הוא אותנטיות, וקהל הקוראים שלכם רוצה לשמוע את הקול שלכם, מאשר קולות אחרים של אנשי פרסום או יחסי ציבור שיעשו זאת עבורכם.

כפי שאתם ודאי יודעים, בסופו של יום, שיווק ספר הוא פונקציה של כסף, ולרוב הסופרים בישראל אין את המשאבים לפנות לחברת שיווק או למשרד יחסי ציבור שתנהל עבורם את תהליך הפרסום.
קיבצתי עבורכם את הדרכים הנכונות והטובות ביותר לשווק את ספרכם:

עבודה נכונה ברשתות החברתיות:
שתי הרשתות החברתיות הרלוונטיות ביותר לשיווק ספר לשנת 2021 הן פייסבוק ואינסטגרם, וסביר להניח שלרובנו יש חשבונות פעילים בשתי הפלטפורמות, אך כמה אתם פעילים ברשתות אלו – זו שאלה שונה לחלוטין. הגיע הזמן להתחיל לעבוד – תחפשו קבוצות (Groups) רלוונטיות לנישה של הספר שלכם, תיצרו קשר עם משפיעני רשת ומובילי דעת קהל שעשויים להיות מעוניינים לקרוא ואפילו לפרסם את ספרכם, אתם תופתעו לגלות אילו שיתופי פעולה מדהימים תוכלו ליצור בעזרת הרשתות החברתיות.
מומלץ לעבוד עם תוכנית עבודה שבועית, שתכלול בין שניים לשלושה פרסומים בשבוע לפי נושאים. פוסט אחד יכיל טקסט מתוך הספר, הפוסט השני יהיה יותר אישי, בו תספרו על הדרך שעברתם, חוויות מתהליך הכתיבה ודברים שריגשו אתכם בתהליך. הפוסט השלישי יהיה בעל אופי מכירתי יותר, ויניע אנשים לרכישת הספר דרככם, באתרי הספרים המקוונים או ישירות לחנויות הספרים המובחרות.

השקת הספר:
משפט סיני עתיק טוען ש"לכל ספר טוב מגיעה גם השקה טובה", אז כיצד אתם מתכננים לחגוג את השקת הספר שלכם? הדבר החשוב ביותר להבין הוא שמסיבת ההשקה היא הדרך הראשונית והנכונה ביותר למכירה קבוצתית של ספרכם. זו ההזדמנות להזמין את כל בני המשפחה, החברים מהטירונות, הדודים הרחוקים וחבריכם הווירטואליים מהרשתות החברתיות למסיבה לכבוד צאת ספרכם. אל תשכחו לבקש מכמה חברים טובים לעלות ולקרוא קטעים נבחרים מתוך הספר, ותסיימו את הערב בכך שתעלו לבמה ותברכו את האורחים על כך שבחרו לבוא ולחגוג אתכם את הגשמת החלום.

יחסי ציבור:
דרך נוספת לשווק את ספרכם לקהל הרחב הוא באמצעות יחסי ציבור נכונים. לעומת קידום הספר ברשתות החברתיות, עולם יחסי הציבור משתייך לאסכולה הישנה יותר, ולמרות שרוב הסופרים היום אפילו לא מנסים ליצור קשר עם אמצעי התקשורת, עדיין קיים פוטנציאל חשיפה אדיר באמצעים כמו: רדיו, תכניות בוקר, עיתונים, מקומונים, ועוד.
חלק מהוצאות הספרים בישראל יוצרות קשר מינימלי עם גופי התקשורת השונים בצורת קומוניקט – הצהרה תקשורתית קצרה עם אודות הסופר ותקציר הספר. ההצעה שלנו היא לבקש מהוצאת הספרים לקבל את אותו קומוניקט ולנסות את מזלכם באופן אישי מול אמצעי התקשורת. במידה ולא קיים קומוניקט, חיפוש קצר במנועי החיפוש יוביל אתכם למדריך לכתיבת קומוניקט לתקשורת.
כיום, הדרך להגיע לאמצעי התקשורת התקצרה עבורנו מכפי שהיה בעבר, וביכולתם ליצור קשר עם כל אנשי התקשורת והעיתונות שתרצו להגיע אליהם דרך הרשתות החברתיות. מה גם, שלכל תכנית בוקר ומערכת עיתון פועל דף פייסבוק שדרכו ניתן ליצור קשר עם בעלי התפקידים הרלוונטיים ולעניין אותם בסיפור שלכם. האתגר הגדול ביותר העומד בפני סופרים המוציאים את ספרם הראשון לאור הוא חוסר ההתעניינות של גופי התקשורת הגדולים, וקיימת תחושה שכל עוד אינך סופר רב-מכר, אדם ידוע בתחומך, או אם אין לך סיפור חיים דרמטי להפליא, תתקלו באתגרים גדולים להשיג אייטמים.
ובכל זאת, מדי יום תוכלו לצפות בסופרי ביכורים שמתארחים בתוכניות בוקר ומתראיינים לתוכניות רדיו ומקומונים רבים, כך שלעולם אין לדעת איך ומדוע הסיפור שלכם יתפוס את אנשי התקשורת.
כמו כן, זו בדיוק העת להפעיל את כל הקשרים שלכם. ומניסיון, אם תצללו מספיק עמוק, בסופו של דבר תמצאו קשרים מדהימים לכלי התקשורת.

הרצאות, סדנאות וכיתות אמן:
במידה והגעתם עד לכאן, סביר להניח שאתם מאמינים בלב שלם שקיים קהל גדול עבור שיווק הספר שלכם, הגיעו הזמן לצאת החוצה ולמצוא אותו. אחת הדרכים המומלצות ביותר לעשות זאת היא להפיץ את הבשורה בצורת הרצאות וסדנאות שתעבירו בנושא הספר לקהל הרחב. לדוגמה: כתבתם ספר מסע? תתחילו להרצות לתרמילאים ומטיילים אשר מתכננים להמריא לאותו יעד (מומלץ ליצור קשר עם למטייל וריקושט המארגנים הרצאות מסוג זה עבור המטיילים). כתבתם ספר ילדים בנושא כדורגל? תיצרו קשר עם בתי ספר לכדורגל וחוגי ספורט לגילאים הצעירים ותופתעו לגלות כמה עניין תצליחו ליצור סביבכם. אלא אם כן אתם ידועים בתחומכם, סביר להניח שבתחילת הדרך רוב ההרצאות שתעבירו יהיו בחינם, לכן חשוב לקחת בחשבון שדרך מומלצת ביותר למכור את הספרים היא דרך ממשק ישיר, כלומר – הקמת עמדת רכישה לפני ואחרי ההרצאה, שבה תוכלו לחתום על ספרכם ולהציע אותו לקהל הרחב במחיר מוזל.

שיתופי פעולה:
בכנות, אתם לא מאמינים שאתם יחידי הסגולה היחידים המנסים להפיץ את הבשורה שלהם, נכון? כמוכם, יש עוד המוני אנשים מכל התחומים שמנסים להפיץ את הבשורה שלהם. אחד בעל חנות לכלי בית, אחת מטפלת ואחד מורה בבית ספר, וכל אחד מנסה להפיץ את הבשורה שלו לעולם. אז מדוע לא לעזור להם לעשות כך?
לדוגמה: כתבתם ספר ילדים? תיצרו קשר עם כל גני הילדים בעיר ותצרו עמם שיתופי פעולה. כתבת רומן העוסק במסע יוגה במזרח הרחוק? תיצור קשר עם כל סטודיו יוגה בסביבה שלך. כתבת ספר סיפורים קצרים על השירות הצבאי שלך בגולני? תנסו ליצור קשר עם עשרות עמודי פייסבוק ואינסטגרם שמפרסמים אך ורק תכנים של חיילים ובנושאי צבא.

ברגע שתפקחו את העיניים, תגלו כי ממתינות עבורכם המון הזדמנויות לשיתופי פעולה מרהיבים אשר יעזרו לכם לחשוף את הספר להמונים. אז למה אתם מחכים עם שיווק הספר?

אני מזמין אותך בחינם וללא עלות לסדנת הכתיבה החגיגית שלי!
הסדנה מתחילה בעוד...

ימים
שעות
דקות
שניות