לפרטים נוספים

Office@nevorozi.co.il

משרדינו

החרושת 18, רמת השרון

מי קהל היעד של הכתיבה שלי?

ההחלטה התקבלה! אנחנו מתחילים להתקדם בצעדים קטנים אל עבר הגשמת החלום שלנו. מעולם לא ראינו בעיני רוחנו את הכתיבה שלי באופן כה ברור כמו היום, הן מבחינה ויזואלית (נראות) והן מבחינת הביטחון העומד מאחורי ההחלטה לצאת לדרך.
מה הן ארבע השאלות המהותיות ביותר לצורך הבנת קהל היעד של הכתיבה שלי?

1. מי הקהל שלי:
אז מי בעצם קהל היעד של הכתיבה שלי? מי יהיו האנשים שיקראו את הספר שלי? איך הם נראים?
נתחיל עם תרגיל קטן: בואו נעצום עיניים וננסה לדמיין לרגע איך נראה האדם המושלם עבור הספר שלנו:
– האם מדובר בגבר או באישה?
– היכן הוא מתגורר?
– רווק או נשוי?
– מה תחומי העניין שלו?

המטרה בתהליך בניית דמות האווטאר של הקורא האולטימטיבי שלי, היא למקד אותנו ולעזור לנו להבין למי אנחנו פונים. לכל קבוצת אנשים אנחנו נפנה באופן אחר, עם מסרים ותכנים שונים. לכן, עוד לפני שאנחנו צוללים להתעסק בתוכן ובמסרים שלנו – חשוב להבין מי עומד מן העבר השני.

ההצלחה שלנו לא תוכל להתקיים ללא חשיפה. נכון, הפחד מחשיפה קיים ונוכח בראש של כולנו וזה בסדר גמור. המחיר הטבעי של הצמיחה שלנו הוא יציאה מאזור הנוחות, וקפיצה מעבר לפחד להיחשף. אנחנו חיים בעידן הזהב של האינטרנט והחשיפה מעולם לא הייתה פשוטה יותר להשגה. רק תנסו לדמיין כמה קשה הייתם צריכים לעבוד לפני עשרים שנים במידה והייתם רוצים לקדם את הספר שלכם ולבנות קהילת קוראים סביבו.

אז כיצד אוכל להגיע לחשיפה נכונה והאם יש חשיפה לא נכונה?
לדוגמה, במידה וכתבתי ספר מסע על הודו, אני לא משוכנע שקהל היעד שנמצא בקבוצות להורים לילדים בגילאי בית ספר יסודי יהיה רלוונטי עבור הספר שלי.
אני בהחלט מאמין שאין חשיפה לא טובה, אך בסופו של יום גם לנו יש מגבלות. אם מדובר במגבלת זמן, או במגבלת הפלטפורמה (אנחנו לא רוצים להציף את קהילת הקוראים במסרים), ובהתאם לכך – תמיד נשאף לחשוף את המסר שלנו לקהל הרלוונטי ביותר.

2. מה המסר?
לאחר שהבנו באופן ברור מי קהל היעד של הכתיבה שלי, אנחנו מגיעים לשלב השני בתהליך – מה המסר שהייתי רוצה להעביר הלאה?
בואו נצא למסע בזמן ונקפוץ שנה קדימה. סיימתם את תהליך כתיבת הספר עליו חלמתם, וממש בעוד כמה רגעים אתם עומדים יוצאים לאור. מן העבר השני, אותו קהל קוראים שעוקב אחריכם ברשתות החברתיות ממתין בציפייה ובשקיקה לקבל את הספר.
בנקודה זו, מה הייתם רוצים שקהל הקוראים יחשוב עליכם בתור כותבים ויוצרים? מה הייתם רוצים שהאנשים ירגישו בנוגע לכך שהיצירה שלכם בעוד רגע תגיע לביתם.

כמה שאלות שחשוב לשאול את עצמנו לפני שנתחיל לדייק את המסרים:
– מה קהילת הקוראים של הכתיבה שלי חושבת עליי ברגע זה?
– מה אני חושב על הקהילה שלי?
– איך הקהילה שלי תקבל את רעיון היצירה שלי?
– האם אני מרגיש בנוח לחשוף את הרעיון שלי בפניהם?
– האם אני מרגיש בנוח לחשוף את עצמי ואת הרעיון שלי בפני אנשים חדשים?

3. מה הספר שלי?
אם נשאל את רוב הכותבים בישראל "מה היצירה שלך?", התשובה הרווחת תהיה "ספר". אך האם עצרתם פעם ושאלתם את עצמכם מה היצירה האמתית שלי?
נכון, בסופו של דבר היצירה שלנו תהפוך למוצר פיזי (או דיגיטלי) שיעמוד למכירה על המדף עבור הקהל הרחב – אך מה אנחנו באמת מציעים לעולם?
כשספרי הראשון, "100 דרכים לאבד את עצמך בהודו" יצא לאור, אנשים בסביבה הקרובה שלי שאלו אותי לא מעט את השאלה "למה אתה מוציא ספר?"
הייתי יכול להסביר בפשטות שהכתיבה בערה בי מאז ומתמיד, או שמדובר באחד החלומות הגדולים של חיי. התשובה שלי לשאלתם הייתה: "אני לא מוציא ספר, אלא מציע לאנשים נקודת מבט חדשה על העולם".
ספר הביכורים שלי הפך לרב מכר ועד היום קיבלתי מאות ואלפי תגובות חמות מאנשים שלא פגשתי בחיי, אשר החליטו לעשות שינוי בחייהם לאחר קריאת הספר. אחד החליט להמריא למסע עליו חלם במשך יותר מעשרים שנים, אחת החליטה להצטרף ללימודי רפואה. בסופו של דבר, עלינו לזכור שאנחנו מציעים לקוראים חוויה, ובמקרה שלנו, החוויה שנציע תגיע ארוזה בצורת ספר.
לכן, הזמרת ששרה במועדונים לא מוציאה אלבום ג'אז, אלא מציעה לאנשים שלוות נפש, והציירת שמזמינה אנשים לתערוכה החדשה שלה, מציעה להם בריחה של שעה מחיי היום יום שלהם.

4. מתי הזמן הנכון?
לאחר שעסקנו בשלוש השאלות הראשונות: מי הקהל, מה המסר ומה היצירה – השאלה הרביעית והחשובה היא: מתי הזמן הנכון עבורנו להתחיל לבנות את הקהילה?
התשובה הקצרה היא שהזמן הנכון ביותר היה אתמול.
ובהרחבה, לא קיימת הגדרת זמן נכונה להגשמת חלום הכתיבה שלנו, אך יש לזכור שקהל הקוראים שלכם נוכח וממתין שתתחילו להפיץ את הבשורה שלשמה התכנסנו כאן.
במידה וברגע זה, קשה לכם לצאת לדרך בפרסום שניים-שלושה פוסטים בפייסבוק מדי שבוע, תתחילו עם פרסום אחד בשבוע, ולאט לאט תגבירו את הקצב. קהל הקוראים שלכם לא יתאכזב, אלא בעיקר ישמח להיחשף אליכם שוב ושוב. בכל פעם עם מסר אחר, ועם זווית מעט שונה.
הרי במידה והם לא היו מעוניינים להיחשף אליכם באופן קבוע – הם היו יכולים ללחוץ על כפור ה-Unfollow ולהיפרד מכם לשלום, לכן אנחנו יכולים להרגיש בנוח עם הפצת הרעיון והעובדה שכל אדם שנחשף וייחשף אלינו – רוצה להיות שם באותה עת.

הצעד החשוב ביותר כעת, הוא הקמת קרקע פורייה עבור הכתיבה שלי, או במילים אחרות – קהילה שתמתין לקרוא את הטקסטים שלי. נכון, במרבית המקרים קהל הקוראים לא יעמוד בתור מחוץ לדלת ביתכם במטרה לרכוש את ספרכם, ולכן ההבנה שעלינו להתחיל לבנות קהילה סביב הרעיון שלנו – היא הדבר החשוב ביותר בשלב בו אנו נמצאים.

אני מזמין אותך בחינם וללא עלות לסדנת הכתיבה החגיגית שלי!
הסדנה מתחילה בעוד...

ימים
שעות
דקות
שניות