לפרטים נוספים

Office@nevorozi.co.il

משרדינו

החרושת 18, רמת השרון

מימון המונים להוצאת ספר

מימון המונים להוצאת ספר זו שיטה לגיוס הסכום הנדרש להוצאת ספרך. מדובר בדרך נכונה עבור יוצרים רבים בדרכם להגשמת חלום הכתיבה. לטעמי, מדובר בדרך נפלאה להגשמת חלום היציאה לאור עבור כל כותב ויוצר בעל חזון, המחפש דרך לממן אותו ועל הדרך גם לבנות קהילת קוראים.

למי מתאים מימון המונים להוצאת ספר?
מימון המונים מתאים כמעט לכל אדם יצירתי בעל רעיון ואג'נדה שברצונו לקחת לשלב הבא. רוב הפרויקטים מתחלקים לשני סוגים:
הפן האמנותי: כותבים וסופרים, מוזיקאים, ציירים, אמנים, צלמים, מעצבים, גרפיקאים, אנימטורים וכל תחום אמנות ויצירה נוסף.
הפן העסקי: מאמנים, קואצ'רים, מנטורים, יזמים, מרצים, בעלי עסקים קטנים ובינוניים, יועצים, בעלי עמותות וכל אדם או יזם בעל רעיון עסקי עם אג'נדה.

למי לא מתאים מימון המונים?
תהליך בניית פרויקט מימון המונים מצריך סבלנות מרובה ודורש השקעת זמן לא קטנה, לפחות חצי שעה-שעה ביום. מרבית ההתעסקות תהיה סביב קהל הקוראים שלך, הפלטפורמות החברתיות (פייסבוק אישי או עסקי, אינסטגרם וכו'), חידוד המסר והרעיון, עיצוב הספר מבחינה ויזואלית, וכתיבת טקסטים שיווקיים ותכנים. כלומר, יש לקחת בחשבון שבניית פרויקט מימון המונים להוצאת ספר מצריכה עבודת הכנה בסך חודש-חודשיים, בלי לקחת בחשבון את משך זמן הפרויקט באוויר (קמפיין ממוצע רץ במשך 45-60 ימים).
אז למי לא מתאים לצאת בפרויקט מימון המונים להוצאת ספר?
– כותבים שאין ברשותם חצי שעה ביום להקדיש לעצמם.
– מי שלא מאמין שיש לו ערך להציע לעולם.
– אנשים שמחפשים את הדרך המהירה ביותר לתוצאות.

שלב הרעיון:
ההחלטה התקבלה. בחרת להגשים את החלום שלך ולהפיץ את הבשורה לעולם. עכשיו מתחילה העבודה האמתית – איך להפוך את השלב התיאורטי למעשי, איך נכנסים לקצב של עשייה, ומה הן הפעולות הבאות שעליי לעשות?

הפעולה הראשונה שעלינו לעשות היא בחירת שם הפרויקט. שלב זה עשוי להיות פשוט עבור חלק מהכותבים מכיוון ששם הספר שלכם כבר מהדהד בתוך היצירה.
במידה ועדיין לא בחרתם שם, חשוב להבין שזו אחת ההחלטות החשובות שתקבלו לאורך המסע
כולו. שם הספר חייב לגעת בכם ולרגש אתכם, ובו זמנית להיות נגיש לקהל הרחב ולעורר תחושת
סקרנות אצל האדם הממוצע.
לדוגמה: במידה וכתבתי ספר אוטוביוגרפי על חיי שמתחיל בשנות ילדותי בתל אביב ומספר על המסע שלי לדרום אמריקה, לא יהיה מומלץ בהכרח לקרוא לספר – "סיפור חיי מתל אביב ועד ארגנטינה". לעומת זאת, יהיה מומלץ לכוון לשם מסקרן שיגרום לכל אדם לרצות לקרוא ממנו, לדוגמה – "אלנבי פינת בואנוס איירס".

חשוב לשמור על יצירתיות בשלב זה, אנחנו לא רוצים לקרוא לספר שלנו בשם זהה ל-3 ספרים אחרים שיצאו לאור בעשור האחרון, ולכן חשוב לבצע 'מבחן גוגל' לפני שבוחרים את שם הספר באופן סופי. חיפוש קצר בגוגל עם שם הספר יגלה לכם את התוצאות, ובמידה ולא נתקלתם בספר עם שם דומה, או יצירות ובתי עסק בעלי אותו שם – אתם חופשיים לצאת לדרך.

עלות המיזם:
ההחלטה היכן להוציא את הספר לא צריכה להתבסס אך ורק על מחיר. הפרש בסך 1,000-2,000 שקלים לא ישנה את איכות ספרכם שלכם לכאן או לכאן. לכן, ההחלטה צריכה להתבסס על תחושת הבטן שקיבלתם בעשר הדקות הראשונות בפגישה מול הוצאת הספרים. אותה תחושת בטן תדריך אתכם מעבר לגבולות ההיגיון, עלויות או זמני הפקה שהובטחו לכם.

בשלב הנוכחי, אין זה רלוונטי אם הספר יהיה מוכן תוך שלושה חודשים או חמישה חודשים, העולם ימתין בסבלנות ליצירה שלכם. הדבר החשוב באמת הוא החומר האנושי מולו תעבדו, מה חזון ההוצאה לאור? מה הערכים שלהם? האם הם מביטים בכם ורואים יוצר בעל חלום, או שמא הם רואים בכם עוד לקוח פוטנציאלי.
במידה ואתם עדיין מתמהמהים עם ההחלטה – עשויות להיות לכך שתי סיבות עיקריות:
1. זה לא המקום הנכון עבורכם.
2. זה לא הזמן הנכון עבורכם.

עלינו להבין באופן רחב ומפורט מהי עלות הפקת הספר. יש לוודא שאנחנו מודעים לעלות ההפקה המלאה ולא באופן חלקי, כדי להימנע מהפתעות לא נעימות בהמשך הדרך. מבלי שתהיה לנו הבנה מדויקת של עלות ההפקה, לא יהיה ביכולתנו לקבוע את סכום הגיוס הרצוי בפרויקט מימון המונים לספר.

שילוח ודואר:
הטעות הראשונה של רוב הכותבים והיוצרים, היא שהם קובעים את סכום הגיוס הרצוי לפי עלות הפקת הספר, והם לא לוקחים בחשבון את העלויות הנלוות לתהליך. כיצד התומכים עומדים לקבל את הספר שהזמינו מראש?
שתי אפשרויות המשלוח הנוחות ביותר:
* דואר רשום – עלות 15-25 שקלים לכל משלוח. היתרון הוא המחיר הנמוך, והחיסרון? דואר ישראל.
* שליח פרטי עד הבית – עלות 30-60 שקלים לכל משלוח. היתרון הוא מהירות המשלוח והזמינות, החיסרון טמון בעלות המשלוח.

תשורות ומתנות:
זה המקום שלנו בתור יזמי הפרויקט לצאת מהקופסה ולהיות יצירתיים. חלק מהאנשים שיחשפו לפרויקט שלכם, ירצו לפרגן יותר מהאדם הממוצע ולא יחפשו בהכרח את התשורות (מדרגות התמיכה) הזולות ביותר.
כמה רעיונות על קצה המזלג: סימניות, סטיקרים, מדבקות וגלויות בעיצוב מיוחד, לוח שנה מעוצב, הרצאות, סדנאות וכיתות אמן, פגישה אחד על אחד אתכם במסעדה או בית קפה.

לאורך השנים זכיתי לפגוש ולייעץ לכמות רבה של כותבים, וחלק מהפרויקטים לקחו את רעיונות התשורות והמתנות עבור התומכים למחוזות מדהימים ויצירתיים. המלצתי היא להקציב עד 5% מסכום הגיוס הרצוי לתשורות מיוחדות ומתנות.

עלויות משתנות:
מכירים את הביטוי 'הכל משתבש לטובה'?
לאחר סיום הפרויקט וחציית רף ה-100%, היינו רוצים לשגר את המשלוחים במהירות האפשרית, אך עלינו לזכור שבכל מסע יש מהמורות. חלק מהספרים לא יגיעו ליעד בזמן, וגם סביר שתהיה כמות מינימלית של עותקים פגומים בשלב ההדפסה.
זה בסדר, לא להיבהל. מדובר בסך הכל בשלב נוסף במסע, וזו הזדמנות להתנהל באופן נעים ומחויך מול התומכים שעוד לא קיבלו את הספר שהזמינו – הם רק יעריכו את האדיבות שלכם ואף ימליצו עליכם יותר. בהבטחה.
ותזכרו, הכל משתבש לטובה.

עמלת אתר:
כפי שתיארתם לעצמכם, גם הפלטפורמות הקיימות היום למימון המונים הן בתי עסק שמטרתם להתפרנס בכבוד, ולכן אתרי מימון ההמונים (הדסטארט, ג'אמפ-סטארטר, מימונה ועוד) יגבו את העמלה שלהם. העמלה הממוצעת היא 9-10%, בתוספת מע"מ.
לאחר שעסקנו בנקודות העיקריות שיעזרו לנו לקבוע את סכום הגיוס הרצוי לפרויקט שלנו, יש בידינו מספיק מידע על מנת להתקדם לשלב הבא.

המלצת זהב: תומך ממוצע בפרויקט מימון המונים להוצאת ספר בישראל יתמוך בסכום שינוע בין 100 ל-150 שקלים, כך תוכלו לחשב (פחות או יותר) את עלויות המשלוח שלכם בצורה נכונה.

משך הפרויקט:
אורך החיים של הפרויקט הממוצע נמשך בין 45 ל-60 ימים. ויש לכך הסבר פשוט למדי:
מרבית המעורבות והתמיכות בפרויקט שלכם, יתרחשו בשבוע הראשון לעלייתו ובשבוע האחרון לפני סיומו. בין לבין אתם תזהו בעיקר טפטופים. מסיבה הזו, רוב הפרויקטים שיהיו באוויר במשך 90 ימים (שלושה חודשים), יסתיימו בתוצאה זהה לפרויקטים שירוצו במשך 60 ימים (חודשיים) – וכאן נכנס נושא השימור העצמי. בסופו של יום, ברשותנו כמות מוגבלת של אנרגיה וזמן פנוי, וברצוננו למטב את הזמן בצורה האפקטיבית ביותר. כותבים שפגשתי והפרויקט שלהם היה באוויר למשך תקופה ממושכת מ-60 ימים, סיימו את התהליך בתחושת עייפות ומיצוי. אדם חכם אמר לי פעם שכל יום שפרויקט מימון ההמונים שלנו באוויר, הוא כמו יום הולדת. הדבר בא לידי ביטוי ברמת המעורבות של קהילת הקוראים שלנו והפרגונים הבלתי פוסקים. זו בהחלט תחושה מדהימה ומרגשת, אך האם אתם יכולים לדמיין כמה עייפים תהיו לאחר שתחגגו יום הולדת במשך 60 ימים ברציפות?

תאריך העלייה לאוויר:
מתי הזמן הנכון ביותר עבורי להתחיל להפיץ את פרויקט מימון ההמונים שלי? לאחר שקבענו את שם הפרויקט, הבנו את סדר גודל העלויות ובחרנו תקציב ואת משך הפרויקט, הדבר האחרון שנותר לנו להחליט הוא – מתי אנחנו ממריאים? לא קיימת נוסחה מדויקת לנושא, והיעד הוא להתחיל להפיץ את הבשורה בנקודה בה תשומת לבם של האנשים והקהילה שלנו מופנית אלינו באופן הרחב ביותר.

כלל האצבע הראשון שנרצה להצביע עליו הוא להשתדל להימנע מפרסום הפרויקט בתקופת חגי תשרי ובימי ליל הסדר וחול המועד פסח. מדובר בתקופות בהן תשומת הלב של הקהילה לא ממוקדת כמו בימים רגילים. תשאלו את עצמכם – כמה פעמים דחיתם החלטות עד אחרי החגים?

כלל האצבע השני יצביע על כך שנרצה להימנע מהפצת הפרויקט בימים בהם אחוז גדול מהאוכלוסיה נמצא בחופשות בארץ ובעולם. מלבד חגי תשרי ופסח, הדגש העיקר הוא על חודשי הקיץ והחופש הגדול, עם דגש רחב יותר על השבוע האחרון של חודש אוגוסט, ימים שבהם ממריאים בממוצע 80,000 ישראלים לחופשה מדי יום.

והכלל השלישי והחשוב ביותר הוא לכוון את עליית הפרויקט בין ה-10 ל-15 לחודש. בימים אלה חיובי האשראי כבר ירדו והמסגרת נפתחת לרווחה, וכך גם נפתח רוחב לבם של התומכים הפוטנציאליים שלנו.
שימו לב: כרטיסי האשראי של התומכים לא יחויבו בפועל עד הנקודה שבה הפרויקט שלכם יחצה את רף ה-100%, אך יש כאן דגש פסיכולוגי חשוב העוסק בחופשיות האנשים לבצע רכישות והתחייבות כלכליות. מניסיון.

ועכשיו, לאחר שעברנו על כל הנושאי החשובים לקראת תהליך מימון המונים להוצאת ספר – הגיע הזמן שלכם להגשים את החלום.

אני מזמין אותך בחינם וללא עלות לסדנת הכתיבה החגיגית שלי!
הסדנה מתחילה בעוד...

ימים
שעות
דקות
שניות