מתחילים לכתוב. היום.

שמי נבו ואני מזמין אותך לסדנת כתיבה ללא עלות.

הסדנה הקרובה תתקיים
ביום שני הקרוב, ה-27 למאי
בשעה 19:00 בערב.
להרשמה מהירה לוחצים כאן ✍️

תוכן עניינים

כתיבת עלילה היא מסע בפני עצמו בתהליך לכתיבת ספר. המטרה הראשית של קו העלילה היא בפשטות, להעביר סיפור. אנחנו נכתוב על דמויות שונות ונספר על חייהן, לעתים מנקודת המבט של אחת הדמויות. או בקצרה, כיצד גיבור העלילה מגיעה מנקודה א' לנקודה ב'?

בנקודה זו, גם אספר שאני מלווה כותבים אמיצים בתהליך ליווי כתיבת עלילה.

לפניכם כמה שאלות שכל כותב צריך לשאול את עצמו בתהליך כתיבת ספר עלילתי:

מגזין הכתיבה של נבו רוזי

1. כתיבת עלילה – נקודת ההתחלה:

האם נקודה ההתחלה של הסיפור ברורה עבורי, והאם סצנת הפתיחה מופיעה בראשי? זו השאלה הראשונה שכל כותב צריך לשאול את עצמו בתהליך כתיבת עלילה. כפי שנכתב במאמרים הקודמים, אנחנו חיים בעידן הסחות הדעת וחשוב לנו ככותבים להצליח לתפוס את הקורא כבר בפסקה הראשונה, זו הסיבה שהתחלת הסיפור חייבת להיות צלולה וברורה עבור הקוראים, כמו גם עבור הכותב.

ואני מזכיר לך שמסע הכתיבה לא חייב להיות כה בודד. אני מעביר תהליכי ליווי כתיבה אישיים עבור כותבים וכותבות אמיצים.

 

 

2. תוכן עניינים:

על אף שאני מאמין דגול בכתיבה אינטואיטיבית הכוללת בתוכה כמה שפחות תכנון מראש, כשמדובר בכתיבת עלילה, חשוב ונחוץ להכין תוכן עניינים כרונולוגי מראש. הסיבה? אנחנו רוצים לשמור על אחידות הטקסט ולא ללכת לאיבוד בין המסרים שלנו. כאשר יש ברשותנו תוכן עניינים אשר מלווה את תהליך הכתיבה, יותר קל לנו להישאר ממוקדים לאורך הכתיבה ולא ללכת לאיבוד בין המילים.

 

3. אפיון דמויות:

מיהו גיבור העלילה? איך הוא נראה ובמה הוא עוסק? הרי בלתי אפשרי לכתוב ספר עלילתי ללא דמות ראשית, לכן השאלה הבאה שנשאל את עצמנו היא – מיהו הגיבור שלי?
כמו כן, שאלה נוספת שחשוב להעניק לה תשומת לב יתרה, היא כיצד הגיבור שלי בוחר להתבטא ומהי "השפה" שבה הוא משתמש, האם הוא מספר את הסיפור בגוף ראשון או אולי אחת הדמויות האחרות מספרת את העלילה מנקודת מבטה? מדובר בהחלטה חשובה עבור הלך ההתרחשויות והדרך שבה הקוראים יתפסו אותו.
דרך אגב, מאיר שלו ממליץ לכתוב את הספר הראשון שלך בגוף שלישי בלבד. אני לעומת זאת, כתבתי את שני הספרים הראשונים שלי בגוף ראשון.

 

4. נקודת הסיום לכתיבת העלילה:

האם בשלב זה אני יודע מה תהיה נקודת הסיום של הספר?
לעתים, מחשבה זו עשויה לאתגר אותנו בשלבים ההתחלתיים של הכתיבה, אך כפי שנכתב בתחילת המאמר: הבסיס לשימוש בקו עלילה הוא השאלה: איך הדמות הראשית בסיפור מגיעה מנקודה א' לנקודה ב'?
המלצה שלי: רוב הכותבים שפגשתי בחיי לא הרגישו בנוח להתחיל לכתוב את הספר שלהם עד שראו לנגד עיניהם את סצנת הסיום של הסיפור, וזו טעות נפוצה. ההצעה שלי היא פשוט להתחיל לכתוב. במרבית המקרים, הסוף יגיע מעצמו.

לסיכום, תהליך כתיבת עלילה דורש מצד אחד הכנה מוקדמת ומצד שני, קלילות וספונטניות בכתיבה.
נקודות המפתח שלי לכתיבת עלילה היא לספר סיפור באמצעות שימוש נרחב בדיאלוגים. האמונה שלי היא שככל שנשתמש יותר בדמויות ומפגשים אקראיים לאורך הסיפור, כך ההתנעה תהיה קלה יותר.

אם ברצונך להתייעץ איתי, לשאול שאלות, או לשתף במסע הכתיבה שלך…
לפניך שלוש דרכים נפלאות:
1. אני מקיים סדנאות כתיבה ללא עלות, ובסוף כל סדנה מתקיים סשן שאלות ותשובות.
נרשמים ומצטרפים אליי חינם בלחיצה כאן.

2. מזמין אותך להירשם לאתגר חמישה ימי הכתיבה (100% מתנה כמובן) – בכל יום אתגר כתיבה חדש אצלך במייל.
3. אני גם מעביר תהליכי ליווי נפלאים עבור כותבים אמיצים. מדי חודש אני בוחר כותב/ת אחד, שיעברו תהליך ליווי אישי בן שלושה חודשים. לבדיקת התאמתך לתהליך הליווי לוחצים כאן.

נ.ב.
בונוס קטן: ניתן להירשם כאן לניוזלטר ולקבל תרגילי כתיבה וטיפים מדי שבוע.

בינתיים, מזמין אותך לצפות בהדרכת הכתיבה המצולמת: מהו חוק ה-70/30 בכתיבה יוצרת?

תיבת ההפתעות לכותבים אמיצים:
ימים
שעות
דקות
שניות

היי, כאן נבו. אני מזמין אותך חינם לסדנת הכתיבה שלי בשידור חי...

סדנה ללא עלות!
יום שני הקרוב, ה-27 למאי
בשעה 19:00:

* הסדנה תתקיים בשידור חי דרך האינטרנט.
* הקישור האישי לשידור יישלח במייל מיד לאחר הרשמתך.