תוכן עניינים
איך לכתוב ספר עסקי? בנוף העסקי התחרותי של היום, כתיבת ספר יכולה להיות כלי רב עוצמה כדי לבסס עצמכם כמומחים ולשתף את הידע שלכם. בין אם אתם יזמים, אנשי מקצוע או מובילי דעת בתעשייה, כתיבת ספר עשוי לעזור לכם להשפיע על קהל היעד שלכם ולהשיג את מטרותיכם.
הגדירו את המטרות והקהל
לפני היציאה למסע הכתיבה, חשוב להגדיר את מטרת ספרכם, ולזהות את קהל היעד שלכם. שאלו את עצמכם – מדוע אנו כותבים ספר זה? איזה ידע או ערך אנו רוצים להעביר? דיוק המטרות והיעדים תעזור להישאר ממוקדים וכן, גם לענות על הצרכים של קוראיכם.
ערכו מחקר מעמיק
על מנת לכתוב ספר מושכל וסמכותי, השקיעו זמן בביצוע מחקר יסודי. חקרו מקורות שונים, כולל ספרים, מאמרים, דוחות בתעשייה וראיונות עם מומחים. אספו נתונים רלוונטיים, סטטיסטיקות ודוגמאות מהחיים האמתיים, על מנת לגבות את רעיונותיכם ולספק מהימנות לכתיבה. בכל זאת, במידה שאתם רואים עצמכם כאוטוריטה בתחומכם, חשוב שכל הפרטים יהיו מדויקים.
מבנה ושלד
ארגנו את מחשבותיכם והתחילו לבנות את ספרכם על ידי יצירת מבנה ושלד מפורטים. התחילו עם הקדמה ואקספוזיציה ברורה, במטרה למשוך את תשומת ליבו של הקורא ומציינת בבירור את מטרת הספר. חלקו את הסעיפים העיקריים לפרקים, וחלקו אותם עוד יותר לכותרות משנה. שלד ברור ישמש כמפת דרכים לתהליך הכתיבה.
פיתוח תוכן מרתק
בעת כתיבת הספר העסקי שלכם, כוונו לכתוב בטון שיעסיק את הקורא. השתמשו בשפה ברורה ותמציתית, הימנעו ממינוח מורכב שעלול להרחיק את הקהל. הציגו את רעיונותיכם בצורה הגיונית, צלולה וקוהרנטית.
שלבו דוגמאות מהחיים האמתיים
אחת הדרכים האפקטיביות להמחיש את הנקודות שלכם ולהפוך אותן לסיפורים, היא באמצעות כתיבת סיפורים אישיים מהחיים. שתפו אנקדוטות אישיות, סיפורי הצלחה או מקרים המדגימים את המושגים שאתם דנים בהם. הדבר לא רק יוסיף אותנטיות לכתיבתכם, אלא גם יעזור לקוראיכם לדמיין כיצד הם יכולים ליישם את המידע, כל אחד בחייו.
השתמשו בתיאורי מקרה (Case Study) משכנעים
הציגו דוגמאות או אנשים אמתיים, שהפכו לסיפורי הצלחה באמצעות יישום העקרונות בהם אתם דוגלים, נתחו את המסע, התוצאות והלקחים שנלמדו, תוך מתן דגש על הסיפורים והדרך להגשמה.
שפרו את סגנון כתיבתכם
כדי לשמור על מעורבות הקוראים, השתמשו בסגנון כתיבה שקל להתחבר אליו. הימנעו ממשפטים ארוכים, או מאוצר מילים מורכב מדי. שימוש בכתיבה בגוף ראשון עשוי לחבר את הקוראים לספרכם באופן מפתיע.
צרו קשר עם קוראיכם
לאחר הוצאת ספרכם לאור, צרו קשר פעיל עם קוראיכם כדי לבנות קהל נאמן. כיתות אמן, הרצאות, מפגשים וגם תהליכי נטוורקינג, עשויים לעזור לכם להגיע לחשיפה רחבה עם ספרכם. ויתרה מכך, להגיע ישירות לקהל היעד הרלוונטי ביותר עבור ספרכם ועבור תחום הידע שלכם.